7/31/2017

Domowy i zdrowy napój izotoniczny

Małgorzata Rusek
W związku z przechodzącą przez Polskę falą upałów zapraszam do przeczytania artykułu, którego jestem współautorką, o domowych napojach izotonicznych.



Dowiecie się z niego m.in.:
  • o co chodzi z tym "izotoniczny"
  • czy zrobione w domu izotoniki z prostych składników są w stanie dorównać skutecznością napojom ze sklepu
  • jak najprościej zrobić samemu napój izotoniczny
  • czy woda kokosowa słusznie jest nazywana "naturalnym izotonikiem"
  • a także dlaczego sok z buraka określany jest mianem "legalnego dopingu" 😉

To, że jest ciepło nie oznacza od razu, że konieczne jest sięgnięcie po napoje izotoniczne. Pamiętajcie o tym, żeby mieć zawsze przy sobie butelkę z wodą - dużo lepszym wyborem jest woda niegazowana, ponieważ nie daje takiego wrażenia "rozepchania" żołądka jak gazowana, dzięki czemu można jej wypić więcej.
Najlepiej jest pić niewielkie ilości wody na raz, ale za to często - stąd pisałam o butelce z wodą, którą najlepiej trzymać pod ręką. Warto nie dopuszczać do wystąpienia uczucia pragnienia, ponieważ świadczy ono o tym, że już jesteśmy odwodnieni!

Ile pić? Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi. To zależy od temperatury, wilgotności powietrza, naszej aktywności fizycznej. Tak jak napisałam, pijmy tyle, żeby nie czuć pragnienia 😉, bo łatwiej jest nie doprowadzić do odwodnienia organizmu niż się potem odpowiednio nawodnić. I tu wracamy do meritum, czyli napojów izotonicznych, które w tym nawodnieniu pomogą. Zapraszam do przeczytania artykułu na stronie Fundacji Szczęśliwi Bez Cukru:

LINK

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib