6/21/2017

Sorbet truskawkowo-bananowy z czerwoną herbatą

Małgorzata Rusek
Idealny sorbet według moich "standardów" powinien składać się jedynie z owoców. Bez cukru, bez syropu glukozowo-fruktozowego, zagęstników, stabilizatorów itp. 100% owoców, a nie 50% czy jeszcze mniej - bo owoce same w sobie "robią" konsystencję i cały smak, jaki sorbetowi jest potrzebny. Ale takich sorbetów w sklepach ze świecą szukać - no może lepiej nie ze świecą, bo zawartość sklepowych lodówek by się rozpuściła 😜. Czekajcie, po co ich szukać, jak można zrobić samemu? Łaski bez, czy ja dużo wymagam chcąc sorbet z minimalną ilością składników?? Dlatego dzisiejszy przepis będzie naprawdę łopatologiczny, można go skrócić do 2 słów: "zamrozić" i "zblendować". Zatrzymam się przy tym drugim - czym zmiksować zamrożone owoce na gładką masę? Same banany da się zmiksować ręcznym blenderem (jak w przepisie na lody bananowe), ale inne owoce są jednak twardsze po zamrożeniu i myślę, że bez blendera kielichowego się nie obejdzie. Ja użyłam blendera kielichowego naprawdę dużej mocy i ciężko mi powiedzieć, jaka minimalnie moc jest konieczna. Najlepiej przeczytać w instrukcji, czy producent sprzętu przewiduje możliwość robienia w nim sorbetów.

Co dałam do tego sorbetu? Po pierwsze owoce bardzo na czasie czyli truskawki, do tego dojrzałego banana, który nadaje delikatniejszą jakby puszystą konsystencję i jeszcze do tego zamrożoną czerwoną herbatę, która nadaje całości ciekawego posmaku. Co prawda miało być super-prosto, a tu AŻ 3 składniki!? No, cóż jak mogę sobie zrobić co mi się żyw nie podoba, to idę na całość 😁.



Składniki:
na 2 spore porcje

Wykonanie:
  1. Herbatę zaparzyć w około 100 ml wody. Wystudzić, przelać do foremek na kostki lodu i zamrozić.
  2. Banana obrać, pokroić na plasterki i zamrozić. Truskawki umyć, odszypułkować, pokroić na mniejsze kawałki i zamrozić układając w 1 warstwie np. na tacy wyłożonej papierem do pieczenia.
  3. Zamrożone składniki zmiksować w blenderze kielichowym dużej mocy, najlepiej zacząć od kostek lodu, a następnie dorzucić owoce. W razie potrzeby przed podaniem dodatkowo włożyć do zamrażalnika na około 2 godziny.


Aaaa, szybciej rób zdjęcia, bo się rozpuszcza! 😎
1 porcja (około 260 g) dostarcza:
  • Energia: 100 kcal
  • Białko: 1,7 g
  • Tłuszcz: 0,8 g
  • Węglowodany: 24,9 g
  • Błonnik: 3,7 g
 Taka sama porcja (260 g) sklepowego sorbetu truskawkowego to około:
  • Energia: 290 kcal
  • Białko: 1 g
  • Tłuszcz: 0,8 g
  • Węglowodany: 66,6 g (w tym około 50 g cukru dodanego!)
  • Błonnik: 2,6 g

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib