3/22/2017

Cukier a cukry - jak rozumieć etykiety?

Małgorzata Rusek
Czytanie etykiet jest bardzo ważnym krokiem w kierunku świadomego zdrowego odżywiania. O tym, żeby czytać etykiety słyszymy zewsząd, jednak nadal wiele osób tego nie robi. Myślę, że powód jest bardzo prozaiczny - te osoby po prostu nie wiedzą, jak czytać etykiety, jak rozumieć informacje, które się na nich znajdują. I ciężko im się dziwić, bo i po co czytać coś, czego się nie rozumie? A i pewnie wśród osób czytających etykiety są też takie, które nie wiedzą, jak interpretować czytane informacje albo interpretują je niewłaściwie. Bo nikt ich tego nie nauczył, a wymaga to pewnej wiedzy.


Dlatego zapraszam Was do zapoznania się z moim artykułem na stronie Fundacji "Szczęśliwi Bez Cukru". Wyjaśniam w nim, o co chodzi z węglowodanami w tabelach wartości odżywczej oraz jaka jest różnica między cukrem a cukrami. Ten artykuł nie wyczerpuje tematu czytania etykiet i na pewno kiedyś do niego wrócę. Piszcie w komentarzach, czy te kwestie, które poruszam stały się dla Was jasne po lekturze artykułu oraz co jeszcze w temacie czytania etykiet wymaga wyjaśnień.

LINK


Zdjęcie na licencji CC0, pixabay.com

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

  1. Faktycznie, zawartość cukru/cukrów na etykiecie mogą dezorientować. Cieszę się, że to wyjaśniłaś na przykładzie jogurtu, dżemu i keczupu. Bardzo wartościowy wpis - będę do Ciebie częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wpis okazał się pomocny :) Zapraszam, kiedy tylko zechcesz :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze, Wasze opinie są dla mnie niezmiernie ważne!
Będzie mi miło, jak osoby publikujące jako "Anonimowy" podpiszą się swoim imieniem czy ksywką :)

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib