1/07/2017

Guacamole

Małgorzata Rusek
Guacamole to meksykańska pasta na bazie awokado. Ja ją przygotowuję w trochę "spolszczonej" wersji - z sokiem z cytryny zamiast z limonki, a natkę kolendry zamieniam na natkę pietruszki. Myślę, że mimo takich zmian nie traci na swojej pyszności 😄.

W guacamole bez wątpienia najważniejsze jest awokado. Musi być na tyle miękkie, żeby bez problemu dało się miąższ oddzielić od skórki przy pomocy łyżeczki, a następnie rozgnieść widelcem na dosyć gładką pastę. Dojrzałe awokado przy naciśnięciu palcem nie wraca do poprzedniego kształtu, ale też nie jest zbyt miękkie, nie rozciapuje się. Nie może być przejrzałe - bez plam i przebarwień na skórce (i tym samym wewnątrz miąższu).

Awokado szybko ciemnieje, więc najlepiej zjeść od razu całe przygotowane guacamole. Można zrobić je z połowy awokado - zostawić połówkę z pestką, a miąższ skropić sokiem z cytryny.



Składniki:
na ok. 8 porcji (kanapek)
  • 1 dojrzałe awokado (140 g)
  • 1 łyżka soku z cytryny (10 g)
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki (10 g)
  • ½ małej cebuli (25 g)
  • ⅓ łyżeczki soli (2 g)

Wykonanie:
  1. Awokado przekroić na pół, wyjąć pestkę, miąższ wyjąć łyżeczką i rozgnieść widelcem.
  2. Cebulę pokroić w drobną kosteczkę.
  3. Wymieszać z pozostałymi składnikami.
  4. Jeść bezpośrednio po przyrządzeniu np. z razowym chlebem i pomidorem. Pycha!



Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

  1. Super :) Jak dla mnie jeszcze odrobinę papryki chili :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze, Wasze opinie są dla mnie niezmiernie ważne!
Będzie mi miło, jak osoby publikujące jako "Anonimowy" podpiszą się swoim imieniem czy ksywką :)

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib