11/07/2016

Śródziemnomorska pasta z siemienia lnianego

Małgorzata Rusek
Siemię lniane jest bardo zdrowe, jest świetnym źródłem korzystnych dla zdrowia tłuszczów z rodzaju n-3 (omega-3). Stąd też naprawdę warto włączyć je do diety. Co bardzo ważne trzeba kupować siemię w całości, nie siemię mielone, i mielić je samemu. Zmielone siemię trzeba przetrzymywać w lodówce i spożyć w ciągu 3 dni. I jeszcze nie podgrzewać, bo te zdrowe tłuszcze, dla których siemię warto jeść są nieodporne na wysoką temperaturę. To wszystko może się wydawać się skomplikowane i utrudniać wprowadzenie siemienia do swojego jadłospisu. Tak wcale nie jest, a ja staram się to udowadniać przepisami, które wymyślam. Na blogu są już przepisy na lniane puddingi, a teraz mam dla Was wręcz genialny w swojej prostocie przepis na super zdrową, banalnie prostą, ekspresową i pyszną pastę kanapkową z siemienia lnianego. Ja się w niej zakochałam od pierwszego spróbowania i mam nadzieję, że zdobędzie też Wasze serca! 💗



Składniki:
na około 10 kanapek
  • 100 g siemienia lnianego
  • ok. 150 g koncentratu pomidorowego
  • ok. 100 ml wody
  • 1-2 ząbki czosnku lub czosnek granulowany
  • suszona bazylia i/lub oregano

Wykonanie:
  1. Siemię zmielić w młynku lub blenderze.
  2. Dodać pozostałe składniki (świeży czosnek obrać i bardzo drobno posiekać) i dokładnie wymieszać. Ilość koncentratu dopasować do swojego gustu a ilość wody do konsystencji, jaką chce się osiągnąć (pamiętajcie, że siemię chłonie wodę i pasta gęstnieje).
  3. Włożyć do lodówki na przynajmniej 30 minut, żeby pasta nabrała odpowiedniej konsystencji. Smacznego!



1 porcja (1/10 całości) dostarcza:
Danie pachnące ziołami 3

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

  1. apetyczne połączenie składników :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, naprawdę ciekawa potrawa. Bardzo fajne połączenie. Osobiście uważam,ze tak dobre rzeczy można zrobić w domu naprawdę niskim kosztem. Śledząc liczne Rabaty w sklepach możemy zrobić tanie zakupy, dzięki którym stworzymy wspaniałe dania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie,z czego są te pestki widoczne w tej paście?Mielone siemienie lniane i koncentrat pomidorowy daje miazgę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest siemię lniane. Po prostu nie jest zmielone bardzo dokładnie na proszek, tylko tak, że zostały kawałki. Jak dla mnie tak przyrządzona ta pasta jest nawet smaczniejsza :)

      Usuń

Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze, Wasze opinie są dla mnie niezmiernie ważne!
Będzie mi miło, jak osoby publikujące jako "Anonimowy" podpiszą się swoim imieniem czy ksywką :)

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib