7/26/2016

Cukier - nieproszony gość na naszych stołach

Małgorzata Rusek
Cukier jest nieproszonym gościem w wielu produktach, które lądują na naszych stołach, w śniadaniówkach dzieci, w naszych torbach i plecakach zabieranych do szkoły, pracy, na uczelnie, wycieczki. 


W książce "Cały ten cukier" można przeczytać, że 80% produktów przetworzonych zawiera cukier dodany. Co prawda autor odnosi się do swojego kraju, czyli Australii, ale myślę, że w Polsce jest podobnie. Mam podstawy, by tak uważać, bo wzięłam pod lupę etykiety wielu różnych produktów. Wierzcie mi, wcale nie trzeba jadać słodyczy, ciast, ciasteczek, batoników, cukierków, wafelków, czekoladek i innych, żeby jednocześnie jadać duże ilości cukru.
Przekonacie się o tym i dowiecie się, jakie cukrowe pułapki przygotowali na nas producenci żywności w ⇒ tym artykule.

Na dowód wrzucam jeszcze zdjęcia etykiet innych produktów, które się nie zmieściły w artykule:

Mieszanka przypraw



Probiotyk
Sos sałatkowy

Gwoli ścisłości - to jest skład syropu na kaszel
Herbata (sic!) owocowa
Pastylki na ból gardła


Zdjęcie na licencji CC0, pixabay.com

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib