7/12/2016

Bananowa granola z orzeszkami ziemnymi i rodzynkami

Małgorzata Rusek
W najbliższym czasie zapowiada się parę chłodniejszych dni, więc można włączyć piekarnik bez obawy o upieczenie się razem z jego zawartością. Dodatkowo można umilić sobie monotonną szarość za oknem, przepięknym zapachem pieczonej granoli. Oczywiście słodkiej i chrupiącej mimo braku dodanego cukru ani tłuszczu. Tym razem do posłodzenia, nadania smaku i sklejenia płatków wykorzystałam mocno dojrzałe banany. Do tego naturalnie słodkie rodzynki (nie polecam piec razem z resztą, tylko dodać po upieczeniu, bo robią się z nich małe, twarde kamyczki) i cudowne, przypieczone orzeszki ziemne. Pyszota razem z naturalnym jogurtem jak i same do chrupania.



Składniki:
jak zwykle na dużą ilość :)
  • 400 g płatków owsianych zwykłych
  • 150 g otrębów owsianych
  • 4 dojrzałe banany (480 g)
  • 200 g orzeszków ziemnych
  • 200 g rodzynek

Wykonanie:
  1. Piekarnik nastawić na około 150°C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  2. Banany dokładnie rozgnieść lub zmiksować. Wymieszać płatki z otrębami i orzechami, wlać masę bananową i dokładnie wymieszać.
  3. Połowę wyłożyć na blachę (albo po połowie na 2 blachy) i dokładnie uklepać. Piec około 10-15 minut aż się zlepią, potem delikatnie przemieszać, piec około 10 minut, znowu delikatnie przemieszać i piec kolejne około 5-10 minut. Gotową granolę wystudzić.
  4. W międzyczasie rodzynki wypłukać pod bieżącą wodą i zostawić do wyschnięcia. Można wrzucić na ostatnie 5 minut pieczenia na wierzch granoli, żeby doschły. Wymieszać.


Desery FIT

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

  1. Gosia, spróbuj zrobić granolę z migdałów ZIEMNYCH (!).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, pierwsze słyszę o czymś takim! Jak uda mi się dostać, to może zrobię, dzięki za podpowiedź :)

      Usuń

Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze, Wasze opinie są dla mnie niezmiernie ważne!
Będzie mi miło, jak osoby publikujące jako "Anonimowy" podpiszą się swoim imieniem czy ksywką :)

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib