3/02/2016

Curry z brokułem, pieczarkami, papryką, soczewicą

Małgorzata Rusek
Do stworzenia tego dania zainspirował mnie konkurs na przepis z wykorzystaniem superfoods. O jakich produktach mowa? Otóż zalicza się do nich: siemię lniane, kasza jaglana, nasiona chia, jagody goji, quinoa (komosa ryżowa), czarnuszka, kurkuma, olej kokosowy, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, migdały, spirulina, młody jęczmień ale także inne produkty. Upchnięcie wszystkich w jednym przepisie byłoby raczej niemożliwe, a efekt końcowy na pewno byłby niejadalny. Ale wystarczy odrobinę pomyśleć, żeby wymyślić fajne potrawy z zastosowaniem kilku z nich. Oto jeden z pomysłów, który wyszedł z mojej głowy, reszta na razie jeszcze w niej siedzi. Mam nadzieję wkrótce je zrealizować. A teraz przedstawiam przepis na orientalne curry z superfoods - na bogato!



Składniki:
  • cebula
  • pieczarki
  • czerwona papryka
  • brokuł
  • czerwona soczewica
  • orzechy nerkowca
  • mleczko kokosowe
  • kasza jaglana
  • olej kokosowy
  • mielone przyprawy:
    • kurkuma
    • kumin (kmin rzymski)
    • imbir
    • gałka muszkatołowa
    • słodka papryka
    • kolendra
    • cynamon
  • sól
  • olej rzepakowy (opcjonalnie)
  • czarnuszka
  • natka kolendry albo pietruszki

Wykonanie:
  1. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Paprykę umyć, usunąć gniazda nasienne i pokroić w kostkę. Pieczarki umyć i pokroić na dosyć duże kawałki. Brokuła umyć, różyczki podzielić na niewielkie kawałki, łodygę obrać i pokroić w kostkę.
  2. Do garnka wrzucić soczewicę i nerkowce, zalać mleczkiem kokosowym (można wymieszać je z wodą) około 1 cm ponad soczewicę. Gotować około 15 minut, w razie potrzeby dolewając wodę i/lub mleczko kokosowe.
  3. Kaszę jaglaną przelać wrzątkiem, wrzucić do garnka, zalać wodą (2 szklanki wody na 1 szklankę kaszy), dodać kurkumę i trochę soli. Gotować około 12-15 minut.
  4. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju kokosowego, wrzucić cebulę i podsmażyć. Dodać pieczarki i paprykę i poddusić pod przykryciem około 10 minut. Dodać brokuła, soczewicę z nerkowcami, dokładnie wymieszać i dusić aż brokuł będzie al dente, a soczewica się rozpadnie. W międzyczasie dodać mielone przyprawy i trochę posolić. W razie potrzeby dolewać wody.
  5. Podawać z kaszą jaglaną, polane olejem rzepakowym (opcjonalnie) i posypane posiekaną natką pietruszki albo kolendry i nasionami czarnuszki.



A tu się ukryła górka z kaszy jaglanej! 😉

Przepis zgłaszam do konkursu "Superfood w Twojej kuchni". Szeroki wybór superfoods można znaleźć w sklepie internetowym: http://sklepagnex.pl/

Superfood w Twojej kuchni Wegetariański obiad VI

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib