10/22/2015

Pudding z siemienia ze śliwkami i karobem

Małgorzata Rusek
Uwielbiam pudding z chia, ale gdyby tak zamiast chia użyć bardziej swojskiego siemienia lnianego? Tadam! I tak właśnie powstał pudding z siemienia. Siemię, podobnie jak nasiona szałwii hiszpańskiej, są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, ale są od nich łatwiej dostępne i bardziej przyjazne dla portfela. Jako, że siemię lniane ma dosyć charakterystyczny smak, dobrze połączyć je z wyrazistymi dodatkami. Ja wybrałam cynamon, jesienne śliwki i słodko-karmelowy karob. Takie towarzystwo cieszy podniebienie i dostarcza dobroczynnych składników odżywczych. Czego chcieć więcej? Aaa no tak, przepisu! Proszę bardzo! 😁



Składniki:
na 1 dużą lub 2 małe porcje
  • 3 łyżki siemienia lnianego (30 g)
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 200 g śliwek
  • ½ - 1 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka karobu (10 g)

Wykonanie:
  1. Śliwki umyć, usunąć pestki i pokroić w kostkę. Rozprażyć z niewielką ilością wody i następnie dusić aż się rozpadną i zgęstnieją (około 20-30 minut). Wystudzić.
  2. Siemię zmielić, wymieszać z jogurtem i cynamonem. Włożyć do lodówki na przynajmniej 3-4 godziny, a najlepiej na całą noc.
  3. W naczyniach układać warstwami pudding z siemienia, karob i śliwki.

1 duża porcja dostarcza:

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

  1. Gdzie mozna kupić karob? Albo jakoś go zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sklepach ze zdrową żywnością albo przez internet. Ja w Warszawie kupuję tutaj. Można go zastąpić kakao czy startą gorzką czekoladą. Efekt nie będzie identyczny, ale nadal będzie pysznie. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję! :-)

      Usuń
  2. Pięknie wygląda ten deser i przepis brzmi bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! Zachęcam do spróbowania :)

      Usuń

Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze, Wasze opinie są dla mnie niezmiernie ważne!
Będzie mi miło, jak osoby publikujące jako "Anonimowy" podpiszą się swoim imieniem czy ksywką :)

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib