8/01/2015

Pełnoziarniste placki z cukinii

Małgorzata Rusek
Zgodnie z zapowiedzią przedstawiam dodatek do tzatzików, a właściwie coś, do czego tzatziki są świetnym dodatkiem - lekkie pełnoziarniste placuszki z cukinii. Polecam jako obiad na upalne dni. Co prawda stanie nad patelnią nie jest wymarzonym zajęciem, gdy żar leje się z nieba, ale zawsze można zrobić duże placki na całą patelnię. A takie placuszki z dodatkiem dużej ilości schłodzonych tzatzików smakują naprawdę orzeźwiająco.
Oczywiście można je zjeść z innymi dodatkami. To tylko moja propozycja. Ale gorąco polecam spróbować!



Składniki:
na około 16 małych placków albo 2 duże
  • 400 g cukinii
  • 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 2 łyżki otrębów pszennych (8 g)
  • ⅓ łyżeczki soli (2 g)
  • pieprz 
  • odrobina oleju rzepakowego do posmarowania patelni

Wykonanie:
  1. Cukinię umyć, odciąć końce i zetrzeć na grubych oczkach tarki. Wymieszać z solą i zostawić na około 30 minut.
  2. Odlać sok, który wypłynął z cukinii. Dodać mąkę, otręby, trochę pieprzu do smaku i dokładnie wymieszać. Masa powinna być bardzo gęsta. Może być potrzebne użycie mniejszej bądź większej ilości mąki niż podałam.
  3. Masę odstawić na około 15 minut. 
  4. Patelnię z nieprzywierającą powłoką posmarować odrobiną oleju przed rozpoczęciem smażenia. Nakładać masę na rozgrzaną patelnię, smażyć pod przykryciem aż placki się zetną i dopiero odwracać na drugą stronę.
  5. Podawać na przykład z tzatzikami (do takiej ilości placków potrzeba około 1,5 porcji tzatzików z podanego przeze mnie przepisu). Pycha!


Przy podziale na 2 porcje, 1 porcja (same placki) dostarcza:
A z dodatkiem tzatzików:

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib