5/08/2015

Bananowo-kakaowy pudding chia

Małgorzata Rusek
Lubię próbować różne jedzeniowe nowinki. Tym razem padło na chia. Co prawda nie jest ono taką znowu "nowinką", bo zyskało sporą popularność już jakiś czas temu, ale ja próbowałam je po raz pierwszy. Są to nasiona rośliny zwanej szałwią hiszpańską albo po prostu chia, pochodzącej z Ameryki Południowej. To, co zdecydowało o zaliczeniu chia do tzw. superfoods, to przede wszystkim bardzo duża zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 (18 g/100g produktu! - porównywalną ilością może się poszczycić tylko siemię lniane, do jedzenia którego wielokrotnie zachęcałam). Chia zawiera też sporo wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, cynku oraz bardzo dużo błonnika. Szałwię hiszpańską można używać jako dodatek do koktajli, płatków, jogurtu i wielu innych, ale zastosowanie numer jeden to pudding. Te małe niepozorne nasionka chłoną płyn, dając galaretowatą konsystencję. Wystarczy je zalać i zostawić na parę godzin. Bynajmniej nie gotować! U mnie na pierwszy ogień poszła wersja z bananem i kakao. Pycha - polecam!



Składniki:
na 1 porcję
  • 2 łyżki nasion chia (20 g)
  • ½ szklanki mleka (125 g)
  • 1 dojrzały banan (120 g)
  • 1 łyżeczka kakao (5 g)

Wykonanie:
  1. Chia wymieszać z mlekiem. Zostawić aż lekko napęcznieje na około 15 minut i ponownie wymieszać. Można jeszcze dodatkowo zamieszać w międzyczasie.
  2. Włożyć do lodówki na kilka godzin, najlepiej na noc.
  3. Po tym czasie rozgnieść banana widelcem, wymieszać z kakao, dodać gotowe chia i połączyć wszystkie składniki. Gotowe!
A tak wyglądają nasionka chia. Prawda, że ładne? ;)


1 porcja (z użyciem mleka krowiego 1,5% tłuszczu) dostarcza:

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib