4/19/2015

Kasza owsiana z bakaliami i karobem à la Snickers

Małgorzata Rusek
Pyszna propozycja na leniwe weekendowe śniadanie albo do szybkiego podgrzania po wcześniejszym przygotowaniu, albo na zimno - co kto lubi. Kasza owsiana, podobnie jak płatki owsiane, ma wspaniałe wartości odżywcze, a w połączeniu z naturalnie słodkimi bakaliami, orzeszkami i karobem otrzymujemy wyśmienite orzechowo-czekoladowo-karmelowe danie. Przypomina w smaku popularny batonik! ☺ Do tego szklanka mleka i mamy pełnowartościowy posiłek. Uwielbiam takie "naturalne słodkie" śniadania. Pysznie i zdrowo, aż się chce wstawać!



Składniki:
  • kasza owsiana
  • rodzynki
  • daktyle
  • orzechy ziemne
  • karob

Wykonanie:
  1. Kaszę owsianą zalać wodą w proporcji 1¾ szklanki wody na 1 szklankę kaszy. Gotować pod przykryciem 12 minut, mieszając od czasu do czasu.
  2. Podczas gdy kasza się gotuje, rodzynki i daktyle wypłukać pod bieżącą wodą, daktyle pokroić. Orzechy, rodzynki i daktyle dodać do gotującej się kaszy.
  3. Po ugotowaniu do kaszy dodać karob do smaku i koloru, dokładnie wymieszać i zostawić pod przykryciem na 5 minut.

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib