10/28/2014

Sałatka meksykańska z ryżem

Małgorzata Rusek
Drobna modyfikacja przedstawionej kiedyś sałatki meksykańskiej. Zrobiłam wersję z brązowym ryżem, żeby móc zabrać ze sobą na uczelnię w ramach obiadu na zimno (jak widać na załączonym obrazku). Sałatka banalnie prosta, smaczna, tak kolorowa, że dosłownie ma się ochotę pożreć wzrokiem i uniwersalna - można zjeść na każdy posiłek, jak kto chce.



Składniki:
  • brązowy ryż
  • czerwona fasola (użyłam fasoli z puszki, ale oczywiście można ugotować suchą)
  • kukurydza z puszki
  • papryka (użyłam czerwonej i zielonej)
  • cebula (niedużo)
  • sos czosnkowy (bez dodatku ziół)
    albo jogurt naturalny i czosnek - w prostszej wersji

Wykonanie:
  1. Ryż ugotować w lekko osolonej wodzie (około 30 minut) i wystudzić.
  2. Paprykę umyć, wyciąć gniazda nasienne, pokroić w kostkę.
  3. Cebulę obrać i bardzo drobno pokroić.
  4. Fasolę i kukurydzę odcedzić.
  5. Wszystko wymieszać z sosem czosnkowym albo jogurtem naturalnym i drobno posiekanym czosnkiem. Dobrze włożyć na przynajmniej 1 godzinę do lodówki, żeby smaki się przegryzły.

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib