10/09/2014

Ryż z jabłkiem zmiksowany

Małgorzata Rusek
Mawia się, że potrzeba jest matką wynalazków. Tak było w tym wypadku, ponieważ szukałam zastosowania dla pełnoziarnistego ryżu, który został z obiadu, a chciałam go wykorzystać na śniadanie. Dlaczego koniecznie na śniadanie? Hmmm, jakby się zastanowić, to nie wiem - po prostu żaden inny posiłek mi nie pasował. Na śniadanie zazwyczaj jadam jogurt z musli albo owsiankę, więc chciałam, żeby to było coś w tym stylu. Ryż dobrze komponuje się z jabłkiem, zaś jabłko z cynamonem, rodzynkami i orzechami. Czyli bardzo klasyczne połączenie w niestandardowym wydaniu, ponieważ zmiksowane. Można jeść na ciepło i na zimno. Na śniadanie. drugie śniadanie, podwieczorek, kolację czy po prostu na deser. Bardziej płynne albo bardziej gęste. Zmiksowane na gładko albo z pozostawionymi grudkami. Można jeść w domu albo ze sobą zabrać. Można wykorzystać ryż z obiadu albo ugotować świeży. Można użyć mleka roślinnego. Można zastosować inne dodatki. I tak dalej. Potrawa uniwersalna - co kto lubi.



Składniki:
  • ryż pełnoziarnisty / brązowy
  • jabłko
  • mleko
  • rodzynki
  • orzechy laskowe
  • cynamon

Wykonanie:
  1. Ryż ugotować (bez dodatku soli) - pełnoziarnisty 10-15 minut, brązowy ok. 30 minut. Można go ugotować w wodzie lub na mleku.
    Albo wykorzystać wcześniej ugotowany. Jeżeli chcemy potrawę na ciepło - podgrzać mleko.
  2. Rodzynki opłukać pod bieżącą wodą i namoczyć w niewielkiej ilości wrzątku. Orzechy posiekać.
  3. Jabłko umyć, przekroić na ćwiartki i wydrążyć gniazda nasienne, ale nie obierać. Pokroić na mniejsze kawałki.
  4. Zmiksować ryż i jabłko z mlekiem. Dodać cynamon i rodzynki wraz z wodą, w której się moczyły (szkoda odlewać składniki odżywcze, które przechodzą do wody podczas moczenia) i wymieszać.
  5. Przełożyć do szklanek / miseczek itp. Posypać na wierzchu orzechami.

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib