10/20/2014

Kasza jaglana z warzywami po prowansalsku

Małgorzata Rusek
Był już przepis na kaszę jaglaną z warzywami w stylu orientalnym, tym razem proponuję zestawienie z aromatycznymi ziołami prowansalskimi. Do tego klasyczny (i kolorowy) zestaw warzyw: cukinia, papryka, pomidory. Pomysł na szybki, smaczny i zdrowy obiad. Dobry na ciepło i na zimno. Ja akurat zabrałam go ze sobą na uczelnię - jest to jeden z obiecanych przepisów na "dania do zabrania". Równie dobrze można zjeść jako drugie śniadanie.



Składniki:
  • kasza jaglana
  • cebula
  • pomidory
  • czerwona papryka
  • cukinia (ja dałam żółtą, która zlewa się kolorystycznie z kaszą jaglaną)
  • zioła prowansalskie suszone
  • sól
  • olej rzepakowy
  • pestki dyni (opcjonalnie)
  • pestki słonecznika (opcjonalnie)




Wykonanie:
  1. Kaszę jaglaną przepłukać na sitku pod bieżącą wodą, a następnie przelać wrzątkiem. Zagotować wodę z odrobiną soli (na szklankę kaszy 2 szklanki wody), wrzucić kaszę i gotować pod przykryciem 10 minut na małym ogniu. Nie mieszać. Po tym czasie wyłączyć i zostawić - dzięki temu kasza wyjdzie sypka.
  2. W tym czasie cebulę obrać, pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać olej (1 łyżka na 1 dużą cebulę), wrzucić cebulę i dusić pod przykryciem około 10 minut. Uważać, żeby się nie przypiekła - w razie potrzeby można dolać trochę wody.
  3. Pomidory sparzyć, obrać, pokroić i dorzucić do cebuli. Dusić ok. 12 minut aż pomidory zaczną się rozpadać. Paprykę oraz cukinię umyć, pokroić w kostkę i dorzucić na patelnię. Warzywa dusić razem aż lekko zmiękną, ale nadal pozostaną jędrne (około 10 minut).
  4. Kaszę przemieszać widelcem, żeby rozbić grudki, dodać warzywa, przyprawić ziołami prowansalskimi. Można dodatkowo posypać pestkami dyni i słonecznika. Gotowe!

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib