9/10/2014

Sos czosnkowy

Małgorzata Rusek
Banalnie prosta do zrobienia alternatywa dla gotowego sosu, mniej tłusta, bez substancji zagęszczających i innych dodatków. Świetnie pasuje do sałatek, placków, zapiekanek, domowej pizzy, kanapek i co się komu żywnie podoba.



Składniki:
  • 1-2 ząbki czosnku (zależy jak ostry się lubi)
  • 1 mały kubeczek jogurtu naturalnego (150 g) - polecam gęsty
  • 1 płaska łyżeczka majonezu (10 g) - opcjonalnie
  • szczypta soli (1 g)
  • szczypta pieprzu
  • szczypta cukru/ksylitolu (1 g)
  • zioła prowansalskie / suszone oregano


Wykonanie:
  1. Czosnek obrać i bardzo drobno pokroić, rozetrzeć / rozgnieść - jak na zdjęciu obok ⇒
  2. Wymieszać wszystkie składniki.
  3. Włożyć do lodówki na przynajmniej 1 godzinę.

Całość (z majonezem) dostarcza:

Przepisy z wykorzystaniem sosu czosnkowego:


Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib