9/12/2014

Pieczone ziemniaki

Małgorzata Rusek
Chrupiące, aromatyczne, pyszne. Polecam amatorom frytek jako dużo zdrowszą alternatywę. Dobrze sprawdzają się w przypadku dzieci-niejadków. Ale uwaga, bo takich pieczonych ziemniaków zazwyczaj zje się więcej niż gotowanych - co ma swoje zalety i wady - bo takie dobre.




Wymieszane przyprawy
Składniki:
  • ziemniaki
  • przyprawy:
    • sól
    • pieprz
    • mielona słodka papryka
    • czosnek granulowany
    • zioła prowansalskie


Wykonanie:
  1. Nastawić wodę na ziemniaki. Zanim się zagotuje, ziemniaki obrać, jak są bardzo duże, przekroić na pół. Wrzucić do lekko osolonej wrzącej wody i gotować 10 minut.
  2. W tym czasie nastawić piekarnik na 200°C z termoobiegiem i grzałką górną. Wymieszać ze sobą przyprawy. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  3. Ziemniaki odcedzić, pokroić na mniejsze kawałki, dokładnie wymieszać z przyprawami (najlepiej potrząsając przykrytym garnkiem), wyłożyć na blachę i wstawić do rozgrzanego piekarnika. Piec około 20 minut. Jeżeli się nie rumienią można włączyć opcję opiekacza - zależy od piekarnika.




Świetny element obiadu

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib