9/06/2014

Pasta z białej fasoli z cebulą, czosnkiem i majerankiem

Małgorzata Rusek
Przepis z cyklu "Pasty z fasoli" - polecam zapoznać się z treścią tego posta.



Składniki:
  • 140 g suchej białej fasoli lub 2 puszki (po odsączeniu 480 g)
  • 1 mała cebula  (50 g)
  • 1 ząbek czosnku (5 g)
  • ⅔ łyżeczki soli (4 g) - opcjonalnie
  • pieprz
  • majeranek
  • 1 łyżeczka + 3 łyżki oleju rzepakowego (35 g)

Wykonanie:
  1. Fasolę namoczyć, ugotować (użyłam Pięknego Jasia, który gotuje się ok. 1,5 godziny), po ostudzeniu odcedzić zachowując wodę. Fasolę z puszki odcedzić i wypłukać na sicie.
  2. Cebulę obrać, pokroić. Na patelni rozgrzać 1 łyżeczkę oleju, wrzucić cebulę, wymieszać, zmniejszyć gaz i przykryć. Gdy cebula się zeszkli, zdjąć pokrywkę, zwiększyć gaz i poczekać aż woda odparuje, a cebula się przyrumieni (de facto skarmelizuje).
  3. Czosnek bardzo drobno posiekać i rozetrzeć.
  4. Fasolę zmiksować z cebulą, czosnkiem, 3 łyżkami oleju i ewentualnie wodą do uzyskania smarownej konsystencji. Doprawić solą (jeżeli nie była dodawana; fasola z puszki jest wystarczająco słona), pieprzem i majerankiem. Dokładnie wymieszać. Najlepiej smakuje po przynajmniej kilku godzinach w lodówce. 

Całość dostarcza:

Pasta idealnie komponuje się z kiszonymi albo małosolnymi ogórkami. Ale, oczywiście, można zjeść z innym warzywnym dodatkiem.
Spokojnie wytrzyma w lodówce ok. 5 dni.

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

  1. Witam, dzisiaj zrobiłam. Bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakuje! Ciekawy zbieg okoliczności, bo też właśnie zrobiłam tę pastę :D Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze, Wasze opinie są dla mnie niezmiernie ważne!
Będzie mi miło, jak osoby publikujące jako "Anonimowy" podpiszą się swoim imieniem czy ksywką :)

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib