9/02/2014

Kabaczek faszerowany mięsem i ryżem

Małgorzata Rusek
Przepis na faszerowane warzywo w bardzo klasycznym wydaniu. Potrawa prosta w wykonaniu, ale trochę praco- i czasochłonna. Można przygotować poprzedniego dnia, a następnego po powrocie do domu wstawić do piekarnika albo zrobić w wolny dzień, najlepiej dzieląc się pracą z rodziną. Potrawa smaczna, lekka, mocno warzywna i bardzo na czasie. Podaję ilości składników, jakie użyłam, żeby było wiadomo, jakie mniej więcej proporcje zastosować. Można ewentualnie zrobić trochę więcej farszu.



Składniki:
na 3-4 porcje
  • 1 duży kabaczek (1,8 kg przed obróbką)
  • 500 g mięsa z piersi indyka
  • 1 woreczek ryżu pełnoziarnistego (125 g)
  • 1 średnia cebula (100 g)
  • 1 łyżeczka soli (5 g)
  • pieprz

Do obraniu i wydrążeniu zostało 1,3 kg kabaczka

Wykonanie:
  1. Ryż ugotować w lekko osolonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
  2. Cebulę obrać. Mięso umyć, ewentualnie usunąć widoczny tłuszcz czy chrząstki, pokroić na mniejsze kawałki. Mięso i cebulę zmielić w maszynce do mięsa. Wymieszać z ugotowanym ryżem, doprawić solą i pieprzem (dałam "na oko").
  3. Kabaczka obrać (najwygodniej obieraczką do warzyw), przekroić wzdłuż na pół i wydrążyć łyżką - pomaga delikatne nacięcie nożem wokół miąższu.
  4. Nastawić piekarnik na 180°C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Kabaczka wypełnić farszem, położyć na przygotowanej blasze i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec ok. 45 minut. Kabaczek ma pozostać chrupki i jędrny.
Można podawać z sosem, np. koperkowym ⇒ przepis.

Ten piękny, dorodny kabaczek pochodzi z własnego ogródka :) Jak się nim podzielą 4 osoby, to każda zje ponad 300g warzyw(a), czyli zalecaną dzienną ilość! Widzicie jakie to proste?
Oczywiście pamiętajcie, żeby jadać różnorodne warzywa - przynajmniej 3 różne rodzaje dziennie! Chciałam tylko pokazać, że zalecenia naprawdę nie są wygórowane!

Przy podziale na 4 porcje, 1 dostarcza:

Małgorzata Rusek / Dietetyk

Dietetyk z wykształcenia i pasji. Absolwentka SGGW w Warszawie. Kieruje się wiedzą opartą na dowodach naukowych, którą stale pogłębia zarówno samodzielnie, jak i uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Wegetarianka i miłośniczka książek.

W przepisach często nie podaję ilości składników, chyba że jest to istotne, ponieważ są one zależne od indywidualnego zapotrzebowania.
Zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania kieruję do zdrowych osób dorosłych o przeciętnej aktywności fizycznej. W przypadku innych osób mogą się one różnić.
Zdjęcia potraw oraz wszystkie teksty są mojego autorstwa i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystywanie ich bez mojej zgody jest zabronione.

Copyrights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib